via de la plata

zondag 15 mei 2011

Cacares 15-05-2011

Vanwege de problemen met internet komen onze berichten onregelmatig door . Helaas maar hier volgt  dan een update zoals dat heet . We hebben nu 4 dagen gewandeld ,gezwoegd en veel gezweet maar bovenal genoten .
Temperaturen die opliepen tot 40 graden , maar tot nu toe nog  steeds heel veel plezier .
Fotos komen later op een aparte pagina , dus geduld aub.

Dag 4 Aldea del Cano - Cacares  26,2 km . Hotel Los Naranjos
Een hele mooie wandeling met paden die varieren van asfalt tot rotsachtig . Ook het weer varieert , vanochtend om 7.15 uur vetrokken  met de FleeceVesten aan , en pas rond de middag uitgedaan bij 33 graden .. Hier hebben we ook weer pelgrims ontmoet die we al eerder gezien hebben , bijzonder in een stad met 85000 inwoners. Een Duits echtpaar , de man wist zich nog te herinneren dat der Herbert ' s morgens zijn alarm niet uit kon zetten ., Voor hun zit het erop morgen gaan ze weer naar huis .Veel mountainbikers onderweg die riepen Bon Camino . De Spanjaarden leven mee , en ook hier wordt je op de goede weg geholpen wanneer je het pad even kwijt bent omdat het soms erg onduidelijk is welke richting je uit moet en Dieke geen stap verzet als ze geen gele pijlen ziet en mijn GPS nou ja , pijlen zijn betrouwbaarder vindt ze . Al met al viel deze etappe mee , ondanks de soms zeer steile hellingen met zware rugzakken gevuld met drinken en proviand. . We zitten nu in een hotel ivm met gebrek aan ruimte in de Albergues vanwege de festiviteiten in deze stad .

Dag 3  Alcuesar - Aldea del Cano 15.8 km  Albergue Miliaro del Verdinal
Om 6.30 u ging de wekker af , zie ook boven . Ontbijt in de bar tegenover het klooster , 4 broodjes besteld  2 om op te eten en 2 voor onderweg . Nou ja wat ze hier onder broodjes verstaan overtreft alle verwachtingen , we hebben er een gedeeld en drie voor onderweg , dik belegd met beleg . En daar ging de hele stoet weer op weg , wij als hekkesluiters . In Aldea del Cano kwamen wij op tijd in herberg want ook anderen hadden hezelfde idee . Na ons waren alle plaatsen bezet en moesten er vier op matrassen op de grond slapen . Later in de middag kregen wij een forse onweersbui en koelde het wat af . We hebben ons kostje bij elkaar moeten scharrelen in de plaatselijke super (1) en een heerlijkdiner gegeten van tonijnsalade in blik en Fabada Asturiana , een witte bonengercht eveneens in blik . Met 5 personen in de Hollandse kamer overnacht en om 6 uur weer op.

Dag 2  Aljucen - Alcuesar  23.8  Hete kilometers  40 graden ! Overnachting klooster
Gelopen door een mooi bosrijk gebied met veel veldbloemen en geklommen van 264 naar 448 meter hoogte , met vaak hele steile hellingen , rotsachtige paden en mooie vergezichten .In de middag om het half uur gerust en veel gedronken . Overnacht in het klooster van Alcuesar op een slaapzaal . Om 20.00 u kregen wij , 34 personen , een gemeenschappelijke maaltijd  aangeboden Wij hoefden niets te betalen maar een donatie werd op prijs gesteld , Om 9 uur moest iedereen naar binnen en gingen de poort en de deuren op slot .

Dag 1 Merida - Aljucen 19.8 km De kop is eraf !!! De aarde beefde !! Overnachting herberg Annalena
Een etappe met veel langs de rijksweg lopen en warm ´s morgens eerst langs de resten van het Romeinse aquaduct gelopen , waar we nesten van ooievaars met jongen zagen . Een vriendelijke oude heer liep met ons mee om ons direct op het goede spoor te zetten . Deze dag had ook onze eerste en laatste wandeldag kunnen zijn . In de middag haakte de veter van de ene schoen van Dieke zich vast aan de andere schoen , en viel ze languit op de grond . Gelukkig resultaat , blauwe plekken , het had ook erger kunnen wezen . Bijkomstig toeval , terzelfdertijd sms van dochter Sheila , hebben jullie iets gemerkt van de aardbeving in Spanje ? ?  We hebben even in de schaduw gezeten om bij te komen . ´s Avonds gezellig gegeten met 2 Fransen in een restaurant .

1. Hey mam & Herbert,

Ik ben inmiddels ook weer terug in het land. Oman was geweldig, met een 4wd gereden, in de woestijn geslapenm en dolfijnen gezien.

Net even alle berichtjes van jullie gelezen, fijn dat alles goed gaat en dat jullie genieten. Leuk om zo de verhalen te lezen en over de warmte kan ik meepraten daar was het 45 graden.